ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

در یک قرن گذشته تغییرات بسیاری در بازاریابی رخ داده است. محصولات جدید بسیاری تولید شده‌اند. از این رو تبلیغ این محصولات نیز نیازمند استراتژی‌های جدیدی هستند. وقتی روند بازاریابی سده گذشته را مرور کنیم، به چند نکته جالب می‌رسیم. یکی از این موارد تاثیر تبلیغات محیطی از منظر روانشناسی و دیگری رسانه‌های بازاریابی است.

همه چیز از سال ۱۸۹۵، زمانی که هارول گیل، روانشناس، پرسشنامه‌ای را برای ۲۰۰ شرکت فرستاد، آغاز شد. در این پرسشنامه سوالاتی در مورد دیدگاه این شرکت‌ها در مورد تبلیغات و همچنین شیوه بازاریابی آن‌ها مطرح شد. از آن زمان، همواره در سراسر جهان، یک روانشناس معمولا عضو تیم‌های بازاریابی بوده است. هدف اصلی حضور این روانشناسان پی بردن به این نکته بوده است: مردم از لحظه دیدن تبلیغات تا زمان خرید محصول از لحاظ روانی چه مراحلی را طی می‌کنند؟

در عصر کنونی در کنار سایر مسائل بهتر است به بررسی رسانه‌های تبلیغاتی و تاثیر تبلیغات محیطی نیز بپردازیم. یعنی بهتر است نگاهی تکاملی به پوسترهای تبلیغاتی کسب و کار خود نیز داشته باشیم. جالب است بدانید که پوسترها در اواخر قرن نوزدهم بسیار مهم تلقی می‌شدند. از این رو از آن زمان به بعد، شرکت‌های زیادی برای بازاریابی محصول و خدماتشان از پوستر و بنرهای تبلیغاتی مختلف استفاده می‌کردند. امروزه نیز تبلیغات محیطی بسیار پرطرفدار و تاثیرگذار است. که ساده‌ترین نوع از تبلیغات محیطی به شکل بیلبورد در گوشه و کنار شهرها به چشم می‌خورد. در این مطلب دلایل اهمیت و تاثیر تبلیغات محیطی از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی تاثیر تبلیغات محیطی از نظر روانشناسی

۱) ایجاد رشد پایدار

یکی از مزایای داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر، رشد اقتصادی و در نتیجه افزایش درآمد است. در نظر داشته باشید که بیلبوردهای تبلیغاتی یک روش بازاریابی منحصر به فرد هستند که می‌توانند به طور مستقیم بر رشد کسب و کار شما تأثیر بگذارند. مدت کوتاهی بعد از نصب این بیلبوردها می‌توانید اثر مثبت آن‌ها را در کسب و کار خود احساس کنید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  پاکت نامه

تبلیغات محیطی یک روش کارآمد برای افزایش آگاهی درباره خدمات و محصولات کسب و کارها است. زیرا بدین وسیله برند تجاری شرکت‎ها در بین مردم شناخته می‌شود. همانگونه که می‌دانید جلب توجه مصرف کننده یک تاکتیک اثبات شده است که منجر به افزایش مشتری نیز می‌شود. علاوه بر این موارد، جلب توجه رقبا به کسب و کار شما منجر به ایجاد زمینه‌های جدیدی برای مشارکت می‌شود.

برای افزایش فروش و ایجاد رشد پایدار، تبلیغات باید تاثیرگذار باشد. از نظر تاثیر تبلیغات محیطی شاید بتوان گفت بیلبوردها بهتربن گزینه هستند. زیرا  ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز در معرض دید عموم قرار دارند. از این رو این استراتژی مقرون به صرفه است و موجب دیده شدن هرچه بیشتر کسب وکارها می‌شود. از سوی دیگر نیز نصب بیلبوردها به عنوان تبلیغات محیطی، نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی، ۱۰ تا ۲۰ برابر ارزان‌تر تمام می‌شوند.

۲) افزایش دسترسی به مردم

یک نکته جالب دیگر در رابطه با تاثیر تبلیغات محیطی افزایش دسترسی به مردم است. زیرا بیلبوردها را می‌توان در مناطق پر تردد شهری و یا هر منطقه استراتژیک دیگر نصب کرد. احتمال دیده شدن تبلیغات تلوزیونی و آگهی‌های اینترنتی توسط مشتریان هدف کم است. اما تبلیغات محیطی در کنار جاده‌های پرتردد، ایستگاه‌های راه آهن، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و نزدیک مراکز بزرگ خرید قرار می‌گیرند. پس اطمینان بیشتری در زمینه دیدن شدن آگهی به شما می‌دهد.

توجه داشته باشید که با ترکیب مناسب نور، رنگ و اندازه تبلیغات مورد نظر شما مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. البته تکنولوژی بیلبورد هنوز در حال توسعه است. همه روزه پیشرفت‌های خاصی شکل می‌گیرد تا توانایی بیلبوردها را برای جذب بیننده افزایش دهد. بیلبوردهای مدرن و امروزی شامل جلوه‌های ۳ بعدی، روشنایی کامپیوتری، نقاشی و طراحی کامپیوتری، تکنولوژی دیجیتال، LED و نور پس زمینه است. از این رو مغز انسان‌ها به صورت خودکار جذب این تکنولوژی‌ها می‌شود. تمام این مزایای تکنیکی باعث می‌شود تا تبلیغاتی محیطی هر روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  کلاه تبلیغاتی

۳) پیام رسانی

از لحاظ روانشناسی وقتی انسان‌ها در موضوع خاصی متمرکز شوند، مغز آن‌ها از عوامل محیطی دیگر غافل می‌شود. در حال حاضر زندگی مردم با سرعت و پیچیدگی‌های بسیاری آمیخته شده است. از این رو، تبلیغات محیطی برای زمانی که مردم در حال رفت و آمد و یا انتظار برای اتوبوس هستند بسیار تاثیرگذار خواهد بود. زیرا در این اوقات افراد فعالیت خاصی انجام نمی‌دهند و ذهن نسبتا آزادی دارند.

اگر پیام نوشته شده روی بیلبورد ها کوتاه و ساده باشد، تاثیر تبلیغات محیطی چندین برابر خواهد بود. یک طراحی مینیمال روی بیلبورد کسب و کار مورد نظر، آن را مدرن و جذاب نشان می‌دهد. از سوی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی برای نشان دادن مکان شرکت نیز استفاده می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که:

استفاده از تصاویر رنگی، تمایل مردم را برای خواندن مطلب  را تا %۸۰ افزایش می‌دهد. همچنین وقتی افراد مطلبی را بشنوند یا بخوانند، سه روز بعد فقط %۱۰ آن را به یاد خواهند داشت. اگر همین مطلب در کنار عکسی مرتبط با آن قرار بگیرد، سه روز بعد %۶۵ آن در ذهنشان باقی می‌ماند.

۴) افزایش آگاهی

برای تحکیم بخشیدن و رشد برندهای تجاری، تاثیر تبلیغات محیطی غیر قابل انکار است. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و رقیبان بسیاری دارید که همان کالا و خدمات را عرضه می‌کنند، بیلبوردها یک روش عالی برای بازاریابی هستند.

یکی دیگر از مزایای تبلیغات محیطی، انعطاف پذیری آن است. با استفاده از این روش علاوه بر مشتریان هدف، عموم مردم نیز تحت تاثیر این تبلیغات قرار می‌گیرند.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  شرکت تبلیغاتی چیست؟

از این رو تا جای ممکن در تبلیغات محیطی و محتوای بیلبورد تبلیغاتی کسب و کارتان خلاقیت به خرج دهید. نوشتن تنها یک پیام کوتاه روی بیلبورد، کنجکاوی مردم را افزایش می‌دهد و در نتیجه تاثیر تبلیغات محیطی بیشتر می‌شود. برانگیختن حس کنجکاوی مردم، نام برند شما را بر سر زبان‌ها می اندازد و مردم درباره آن با هم صحبت می‌کنند و همین امر نیز باعث بهبود بازاریابی دهان به دهان برای برند شما می‌شود. زیرا مردم دوست دارند در مورد چیزهای جدید صحبت کنند و بازاریابان از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند.

همان‌گونه که گفته شد مزایای تبلیغات محیطی روی بازاریابی بسیار زیاد است. از این طریق می‌توان به تعداد کثیری از مردم دسترسی پیدا کرد. اگر محتوای تبلیغ خلاقانه باشد، ذهن مردم را درگیر خود خواهد کرد و در نتیجه تاثیر تبلیغات محیطی افزایش خواهد یافت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 1 خرداد 1398
  • 747 بازدید
  • بروزرسانی : 22 مهر 1401

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

ضمن تبریک سال نو ، از تاریخ 6 فرودین آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستیم. سفارشات ثبت شده از تاریخ 14 فروردین ، پردازش خواهد شد.

×