تبلیغات برای جذب مشتری

در این مطلب شما را با 6 نکته مهم در تهیه تبلیغات آشنا می کنیم، با دانستن این موارد مطمئنا می توانید تبلیغات تاثیر گذارتری را ایجاد کنید و در نتیجه فروش بهتری داشته باشید.

مخاطب کیست؟

اولین اقدام بسیار مهم برای انجام تبلیغات شناسایی بازار و نوع مخاطب می باشد، اگر تمایل دارید تبلیغ تاثیرگذاری را تهیه کنید بازار هدف خودتان را شناسایی کنید.

برخی سازمان ها بازار هدفشان کل جامعه هستند، اما این سازمان ها هم می توانند بازار خودشان را محدودتر کنند، فراموش نکنید شما با تبلیغات محصولات خودتان را فریاد می زنید، پس هر چه تعداد مخاطبان شما دقیق تر، کامل تر و محدودتر شود صدای تبلیغات شما بهتر به گوش آن ها می رسد. (تعریف بازاریابی پارتیزانی)

مخاطب کجاست؟

پس از شناسایی بازار هدف و نوع مشتریان بایستی بفهمید این مشتری ها کجا هستند و یا چه کانال تبلیغاتی (تلویزیون، بیلبورد، مجله و ….) را مشاهده می کنند، مثلا یک برگزارکننده کلاس کنکور بازار هدفش جوانانی است که قصد شرکت در کنکور دارند (گام اول)، حالا این افراد اکثراً کجا هستند؟؟ درسته در مدارس پیش دانشگاهی و کلاس چهارم دبیرستان. پس بهترین محل تبلیغ مشخص شد.

چه پیامی را منتقل کنیم؟

یکی از پارامترهای مهم در خلق تبلیغات، محتوا و پیامی است که در آن منتقل می کنید، در بین این محتوا تیتر آگهی شما از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد، کسانی که تیتر آگهی را می خوانند 5 برابر کسانی هستند که کل محتوا را می خوانند. فراموش نکنید باید تمام تلاش خودتان را برای خلق تیتری خلاقانه به کار ببندید.

✔️ پیشنهاد مقاله مرتبط :  چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا این پیام را منتقل کنیم؟

همواره این سوال را از خودتان بپرسید که چرا باید این پیام را در قالب این تبلیغ به مخاطب منتقل کنیم، آیا این پیام می تواند بر مخاطب تاثیر بگذارد؟؟ همواره در پیام ها بر روی ویژگی های منحصربفرد محصولات اشاره کنید. در ضمن این ویژگی ها باید برای مشتریان شما هم دارای ارزش باشه.

از طریق کدام رسانه؟

رسانه های مختلفی برای معرفی محصولات وجود دارد (این کانال ها و رسانه ها را بطور کامل در دوره بازاریابی چریکی توضیح داده ایم) برای اینکه تبلیغ شما بالاترین تاثیرگذاری را داشته باشد باید  در بهترین کانال و رسانه تبلیغ کنید، رسانه ای را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما آن را ببینند.

برخی از رسانه ها (تلویزیون، رادیو، بیلبورد، نشریه و مجله ها، روزنامه، تراکت، پیام کوتاه، اینترنت و … )

چه وقت؟

زمان آگهی نیز یکی از عوامل مهم می باشد، اگر در زمان مناسب آگهی را انتخاب نکنید مطمئنا به گوش مخاطبان شما نمی رسد، فرض کنید تبلیغ شما ساعت 4 صبح از یک رادیو پخش شود؟؟؟ و قرار است تنها چند روز تبلیغات محیطی شما در شهر باشد و این چند روز مصادف با چند روز تعطیلی باشد.

در ضمن برای برخی از برنامه های تبلیغاتی بهتر است یک تقویم ایجاد کنید، مثلا در زمان های مشخص پیام کوتاه ارسال کنید یا زمان های مشخص برای ارسال ایمیل تبلیغاتی و خبرنامه.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بله
خیر
از ارسال بازخورد شما برای ارتقای کیفیت مطالب سپاسگزاریم 🌹🙏
  • اپراتور شماره 1 چاپ و تبلیغات سرویس های طلایی
  • 29 اردیبهشت 1398
  • 821 بازدید
  • بروزرسانی : 22 فروردین 1403

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 
×